in

6 dôvodov prečo jesť paradajky

Paradajky by mali byť jednou z vašej obľúbenej zeleniny, pretože existuje šesť zdravých dôvodov jesť ich každý deň. Ich pozitívne účinky sa pohybujú od prevencie rakoviny až po problémy so srdcom a krvným tlakom. Najväčšou výhodou paradajok je, že sú pre nás ako liek a zároveň fantasticky chutia. Ich hodnotné zložky sú obzvlášť silné keď sú tepelne upravené – grilované, varené, napríklad ako paradajková polievka.

1. Účinné latky v paradajkách znižujú krvný tlak
Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Mnoho rokov si ho nikto nevšimne, zatiaľ čo si on odvádza ničivú prácu na našich cievach a orgánoch. Ak máte problém s vysokým krvným tlakom, zjedzte každý deň aspoň 2-3 paradajky. Obsahujú draslík, ktorý reguluje telesnú tekutinu. Majú vysoký obsah lykopénu, kyseliny listovej a vitamínu C. Znižujú toxíny a cholesterol v tele, chránia steny našich krvných ciev pred nebezpečnými nánosmi a cievy zostávajú široké a pružné.

2. Paradajky zabraňujú mutácii buniek
Každodenný pôžitok z paradajok chráni telo pred rakovinou, ale nie je zárukou, že ju nedostanete. Ale už táto ochrana je dobrý dôvod denne konzumovať paradajky. Ich zložky posilňujú a vyživujú bunkové tkanivá a chránia ich pred voľnými radikálmi, ktoré oslabujú náš imunitný systém. Paradajky majú silný antioxidačný účinok, vyšší ako akékoľvek iné jedlo.

3. Jedzte paradajky na raňajky
Paradajky na raňajky sú dobrým začiatkom dňa, pretože sú bohaté na antioxidanty, majú silný čistiaci účinok na organizmus a pomáhajú odstraňovať škodliviny z tela. Karotenoidný lykopén, ktorý je v nich silne zastúpený a chráni aj pred škodlivým UV žiarením.

4. Rajčiny sú veľmi vhodné pri diéte
Chcete chudnúť a jesť zdravo? Bez rajčín to nepôjde. Najdôležitejší dôvod je, že obsahujú veľa minerálov, vitamínov a prakticky žiadne kalórie. Paradajka sa skladá z 95% z vody a má celkovo 20 kcal na 100 gramov.

5. Paradajky nemajú žiadne uhľohydráty, sú ideálne pre diabetikov
Diabetici to majú ťažké, jesť chutne a s radosťou a pritom dodržiavať všetky preventívne opatrenia, ktoré si vyžaduje ich choroba. Tento problém im pri paradajkách nehrozí, pretože majú mimoriadne nízky glykemický index a sotva nejaké uhľohydráty. Obsahujú však množstvo dôležitých zložiek, ako sú vápnik, draslík, vláknina, horčík a vitamíny A, C a prírodný vitamín E.

6. Rajčiny pre zdravé srdce
Búši vám srdce alebo máte iné srdcové problémy? Tak to je samozrejme prípad pre lekára. Ale vy môžete podporiť jeho liečbu a to jedením paradajok. Dôležitá zložka lykopén je látka, ktorá pre naše srdce dokáže veľa urobiť. Chráni bunky pred voľnými radikálmi, pretože ich “infikuje” elektrónmi a zabraňuje poškodeniu bunkových membrán a molekúl.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *