in

Ako si zvýšiť sebavedomie

Sebavedomie nie je každému dané do vienka, ale pre náš život je neuveriteľne dôležité. Nízke sebavedomie nám komplikuje každodenný život. Na svojich slabých stránkach, môžeme účinne zapracovať aj sami, no ani vyhľadať pomoc odborníka (psychológa) nie je žiadnou porážkou.

Zlá správa: Nie všetci sme požehnaní sebavedomím filmových hviezd.

Dobrá správa: Dokonca ani filmové hviezdy nie 🙂

Ako si zvýšiť sebavedomie?

Získajte prehľad. Najprv je dôležité, aby ste sa ohodnotili. Spíšte si svoje dobré a zlé stránky. Potom sa o nich porozprávajte s priateľmi a rodinou a požiadajte ich, aby vám poskytli nejakú spätnú väzbu. Často je prekvapujúce, ako veľmi sa odlišuje sebapozorovanie a cudzie vnímanie. A ak je to aj váš prípad, že ste sa ohodnotili oveľa horšie ako vás hodnotí vaše okolie, je to znamenie, že je čas s tým niečo urobiť! Tu je pár tipov:

1. Stojte vzpriamene

Na držaní tela už na prvý pohľad vidno, či je niekto sebavedomí alebo nie. Na druhej strane, ak stojíte vzpriamene a nehrbíte sa, cítite sa lepšie a to priamo prispieva k sebavedomiu. Preto venujte pozornosť vzpriamenej pozícii: Vystrite sa, ramená zatlačte dozadu a nadol a pozerajte pred seba,neklopte zrak k zemi.

2. Robte niečo zmysluplné

Robiť niečo dôležité nesmierne zvyšuje sebavedomie. Preto sa uistite, že robíte niečo zmysluplné. Môže to byť výchova vašich detí, povolanie, ktoré vás napĺňa alebo činnosť, ktorá prináša prospech iným ľuďom. Bez ohľadu na to, ako to robíte, prispievajte k dobru druhých. Pocit, že ste dôležitý pre iných ľudí veľmi napomáha k zvýšeniu vašeho sebavedomia.

3. Opustite svoju komfortnú zónu

Toto cvičenie je možno najdôležitejšou vecou pri zvyšovaní sebavedomia. Ide o to, že robíte veci, z ktorých máte strach alebo obavy a to každý deň. Prekračujte limity znova a znova. Jeden krok stačí, nemusíte hneď pri strachu z výšky skákať bungeejumping. Ale skúste vyliezť na rozhľadni o niečo vyššie, než kde sa cítite pohodlne.

Kde je vaša vlastná komfortná zóna, viete s istotou najlepšie vy: Všetko, čo robíte ľavou zadnou, čo nie je pre vás zvláštnou výzvou, leží v komfortnej zóne. Čokoľvek, čo vás robí neistými, vzbudzuje vo vás strach a všetko, čo ťažšie prekonávate, je mimo nej.

Krása zóny pohodlia: pri každom kroku cez hranicu sa rozširuje o niečo viac. A to znamená: Váš priestor na manévrovanie, vaša osobná sloboda a vedomosti o tom, čo môžete dosiahnuť, sú stále väčšie a väčšie. A to posilňuje vaše sebavedomie. Ak je to možné, nájdite si každý deň spôsob, ako aspoň trochu opustiť svoju zónu pohodlia. Ak chcete, píšte si denník a oslavujte svoje úspechy.

4. Obklopte sa silnými ľuďmi

Je veľmi dôležité, akými ľuďmi sa obklopujete. Povzbudzujú a podporujú vás, aj keď vám niečo nevyjde? Alebo vás neustále kritizujú a ponižujú? Sú pozitívni alebo vás zavaľujú negatívnou energiou? Ak chcete urobiť niečo pre svoje sebavedomie, mali by ste si vybudovať silné prostredie. Samozrejme, že sa to nestane cez noc a nemusí to byť vôbec jednoduché. Ale stojí to za to: Iba pozitívne naladení ľudia vám môžu dať pozitívnu energiu. Na druhej strane to samozrejme znamená, že všetci tí, ktorí z vás energiu vysávajú, by mali byť vylúčení z vášho života. Ak to nefunguje, prinajmenšom s nimi obmedzte kontakt na minimum.

5. Starajte sa o seba

Sebavedomie má veľa dočinenia s tým, ako dobre sa o seba staráte. Vy ste zodpovední za to, aby ste sa cítili dobre a nikto iný! Z tohto dôvodu prevezmite zodpovednosť za svoj život a starajte sa o svoje potreby. To znamená napríklad: Poznajte svoje hranice a uistite sa, že sú rešpektované. Postarajte sa o všetko, čo potrebujete: oddych a relax, dobrá výživa, cvičenie, nové skúsenosti a zážitky, dostatok spánku a tak ďalej. Pokojne sa poľutujte, ak sa vám niečo nedarí a pokojne sa potľapkajte po ramene a pochváľte sa ak sa vám niečo podarí. Buďte k sebe milí!

6. Umlčte svojho vnútorného kritika

Ste jedným z tých ľudí, ktorí sa vo svojich myšlienkach neustále kritizujú? Prestaňte s tým, pretože ste to, načo myslíte! Dokážete ovládať svoje myšlienky a keď sa váš vnútorný kritik opäť prihlási, pošlite ho preč.

7. Smejte sa

Toto cvičenie je učinné vždy a všade a dokonca aj v ťažkých situáciách. Usmievajte sa a okamžite sa budete cítiť lepšie a sebavedomejšie. Smiech uvoľňuje pocity šťastia a zlepšuje vašu charizmu.

8. Naučte sa povedať NIE

Ľudia, ktorý majú nízke sebavedomie, sú ľahko manipulovateľní a využívaní, čo ešte viac znižuje ich sebavedomie. Prerušte tento cyklus tým, že priateľsky, ale rázne poviete NIE, ak vás niekto bude prehovárať na niečo čo nechcete.

No a na záver: Majte trpezlivosť sami so sebou. Dokonalé sebavedomie nedosiahnete zo dňa na deň. Ale buďte trpezliví, oslavujte svoje úspechy a zostaňte dobre naladení. Stojí to zato!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *