in

Raňajky – najdôležitejšie jedlo dňa

Prečo sú raňajky tak dôležité? Nie nadarmo sa hovorí, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Tí, ktorí opustia dom bez správneho “paliva”, nemajú dostatok energie na deň. Správne vyvážené raňajky tiež pomáhajú udržať si štíhlu líniu.

Takmer 50 percent bazálnych metabolických kalórií spotrebuje naše telo v noci. Keď sa ráno zobudíme, telo rýchlo potrebuje energiu vo forme sacharidov. Ak vynecháte raňajky, metabolizmus znižuje metabolickú rýchlosť. Takže je veľmi dôležité, aby ste ráno dali svojmu telu to, čo potrebuje, pretože váš mozog, vaše svaly a vaše orgány potrebujú energiu, aby mohli fungovať, tak ako majú. Ak hneď po zobudení, tak ako mnohí, nemáte chuť do jedla, skúste sa najesť aspoň 1-2 hodiny po tom ako vstanete a nezabudnite na to, že raňajky by mali byť rozmanité.

Telo ráno potrebuje sacharidy

Sacharidy sú najdôležitejším “palivom” pre svaly, ale hlavne pre mozog. Samotný mozog potrebuje asi 120 gramov glukózy denne a väčšina z nich sa má telu dodať ráno.
Odporúčanie: Dajte si 50 až 60 percent svojej dennej dávky sacharidov na raňajky. Ráno vyložte na stôl pestré raňajky a vychutnajte si ich v pokoji. Ak je to potrebné, privstaňte si o pól hodinku. Ideálny je chlieb, najlepšie celozrnný s džemom s najmenej 70 percent ovocím, medom alebo ovsené vločky s ovocím.

Ráno nezabúdajte ani na tuky

V dopoludňajších hodinách by ste sa nemali vyhýbať ani tukom. Práve naopak – môžete si ich vychutnať s kľudným svedomím! Napríklad plnotučný mliečny jogurt zlepšuje spaľovanie. Množstvo tuku v raňajkách by malo predstavovať asi 30 percent celkovej dennej potreby.

Bielkoviny – dôležitá súčasť raňajok

Bielkoviny sú mimoriadne dôležitým stavebným materiálom pre mozog a svaly. Iba vďaka nim ostávajú tieto štruktúry výkonné. Esenciálne aminokyseliny z bielkovín sú povoleným “dopingom”, pretože organizmus si nemôže tieto živiny vyrábať sám. Zabezpečujú, že telo zostane výkonné počas celého dňa. Vajcia, smotanový syr, tvaroh, mlieko alebo jogurt dopĺňajú vaše chutné raňajky o živiny nevyhnutné pre trávenie, detoxikáciu a opravu buniek.

Takže dobré ránko a dobrú chuť 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *